۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸

فرهمند امین خبر داد:

اردبیل میزبان کاروان کتابخانه صبا/ فرهنگ اهدای کتاب ترویج شود

اردبیل میزبان کاروان کتابخانه صبا/ فرهنگ اهدای کتاب ترویج شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از ورود کاروان کتابخانه صبا به این استان طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق فرهمند امین ظهر جمعه در جلسه ویژه هماهنگی برنامه های ورود این کاروان تصریح کرد: این کاروان با هدف جمع آوری کتب اهدایی و انتقال آن به مناطق محروم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل مسیر عبور این کاروان و نه مقصد آن است، ادامه داد: در دور اول سفرهای این کاروان خلیج فارس، دور دوم خراسان جنوبی و شمالی و در دور سوم خوزستان میزبان آن بود و در دور چهارم مناطق هریس و ورزقان در استان آذربایجان شرقی مقصد توقف چند روزه این کاروان است.

به گفته فرهمند امین به منظور برگزاری جشن اهدای کتاب و جمع آوری کتب اهدایی از سوی مردم، این کاروان به مدت یک روز در شهرستان اردبیل توقف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خروجی این فعالیت تاکنون با استقبال قابل توجهی مواجه بوده است از عموم شهروندان خواستار مشارکت در این طرح ملی شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تاکید کرد: کاروان کتابخانه صبا فرصتی برای تمرین اهدای کتاب بوده و برای این مهم تمامی اصناف و گروههای مردمی را به مشارکت دعوت کرده است.

معرفی ظرفیتهای گردشگری استان

در این جلسه همچنین معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل نیز با تاکید به فرصت سفر این کاروان برای معرفی جاذبه های استان تصریح کرد: برگزاری برنامه هایی در قالب معرفی پتانسیلها و قابلیتهای استان اردبیل می تواند زمینه مساعدی برای تبلیغ این منطقه فراهم کند.

عباس دستباز با بیان اینکه برنامه کاروان صبا به صورت مستقیم از شبکه ملی تلوزیون پخش خواهد شد، این مهم را فرصتی برای معرفی پتانسیلهای گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، طبیعی و تاریخی منطقه عنوان کرد.

وی نقش عمده اجرای این برنامه را به دوش میراث فرهنگی خواند و تاکید کرد: در معرفی قابلیتهای استان در سه برنامه هفت دقیقه ای ضروری است حداکثر تلاش و همکاری از سوی دستگاههای مسئول صورت گیرد.

بی توجهی مجری برنامه به عقاید فرهنگی منطقه

همچنین در این جلسه مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز با تاکید به ضرورت دقت در اجرای بخشهای مختلف برنامه خواستار اجرای آن بر اساس موازین اخلاقی و فرهنگی منطقه شد.

خدیجه جعفری اصل با ذکر مثالی از اجرای عوامل برنامه در سایر استانها اضافه کرد: نباید این موضوع با لطمه و یا ایجاد زمینه اهانت به برخی عادات فرهنگی صورت گیرد.

وی از اعلام آمادگی این دفتر برای مشارکت در این طرح ملی خبر داد و تاکید کرد: در تمامی طول مدت برنامه مشارکت معنوی از سوی این دفتر صورت خواهد گرفت.

گفتنی است کاروان کتابخانه صبا صبح سه شنبه از ساعت 7 تا 9 صبح در محل بازارچه مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اجرای برنامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند کتب اهدایی خود را در محل حضور این کاروان اهدا کنند.

کد خبر 2035727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha